Корпоративні подарунки: 8 трендів 2020 року і їх зворотна сторона

Складно уявити собі зустріч, Новий рік або захід, на якому не було б приємних сюрпризів і сувенірів. Традиція дарувати подарунки у нас сильніше, ніж коронавірус, кризи і зміни епох. Більш того, по подарункам оцінюють компанію-дарувальника: зменшився бюджет – справи кепські. Ось чому навіть в 2020 році багато брендів не йдуть від подарунків, а, навпаки, прагнуть зберегти бюджети, показати свою стійкість і оптимізм. Правда, подарунки вони вибирають не будь-які, а трендові. Під час самоізоляції доставка подарунків і сувенірів стала єдиною можливістю фізичного контакту компанії з клієнтом. Однак карантин уже закінчився, бізнес знову набирає обертів, а попереду (вже зовсім скоро) Новий рік. Давайте подивимося, які тренди в подарунках 2020 популярні і чому ми часом невірно їх трактуємо.

Спонсор статті – інтернет-магазин подарунків Dreams.

Фіджітал подарунки

Цифровизация всього, що нас оточує, йде досить давно і впевненими кроками. Карантин навесні 2020 тільки прискорив перехід в онлайн. На тлі віртуальних заходів і Zoom-конференцій фізичні подарунки знаходять підвищену цінність. Вони – острівець реальності в нашому цифровому світі, їх можна помацати, понюхати, обійняти. Незважаючи на існування віртуальних подарунків – сертифікатів, онлайн-екскурсій, ігор і стікерпаков, – в 2020 році популярні реальні сувеніри з доставкою до дверей. Така турбота за часів удаленку і скайпу – це крок, який оцінять і клієнти, і партнери, і ваші співробітники. Особливо гарні ідеї, які поєднують в собі фізичне і віртуальне: наприклад, у «Кулінаріон» можна замовити набори для приготування вечері з доставкою і зібрати колег на кулінарний майстер-клас в Zoom. Віртуальне привітання можна прикрутити до фізичного сувеніру за допомогою технологій AR – доповненої реальності. В рамках AdIndex City 2020 також вдало пройшов подвійний флешмоб: офлайн + онлайн. Більше 100 блогерів отримали набори з листівками і стікерпакамі для Посткроссинг, а всі інші могли відправити віртуальне послання на сайті проекту.

Екотренд

Уже кілька років тема екологічних подарунків тримається в топі сувенірних рейтингів. Але не все так просто: деколи турбота про екологію – це лише красиві слова. У 2020 році екотренд в широкому сенсі відходить на другий план, вперед вийшли товари з перероблених матеріалів. Давайте розберемося: що саме називають екологічними подарунками?

Товари з екологічних матеріалів – паперові ручки, крафт-пакети або колонки з бамбука. Найчастіше це товари з первинної сировини: паперу, картону, дерева. Екологічність полягає в використанні натуральних матеріалів. Такі подарунки приємні на дотик, красиві, але можуть завдавати шкоди навколишньому середовищу: по-перше, мова йде про виробництво з відповідними викидами. По-друге, постає питання про можливість в подальшому переробити такий подарунок.

До речі, пропонуємо переглянути натуральне мило ручної роботи від наши партнерів – інтернет-магазину подарунків Dreams.

Товари з перероблених матеріалів. Стаканчики з кавової гущі, блокноти з упаковок Tetra Pack, ручки і сумки з пластикових пляшок, футболки із застосуванням переробленого бавовни. Здорово, коли такі подарунки поєднуються з діяльністю компанії – наприклад, виробник автомобілів дарує товари з перероблених шин. Більш того, є можливість переробляти реальні відходи компанії – наприклад, ми вміємо збирати пластикові стаканчики з кулерів або стенди з оргскла, які своє відпрацювали, – і робити з них ручки, сувеніри, роздаткові матеріали. Такий ось кругообіг рекламної продукції в природі.

Товари, які підлягають швидкої і екологічної переробці – в основному мова йде про переробляється або біологічно руйнуватися пластиці. Найпростіший варіант: добавка в пластик, який використовується при виробництві пакетів – ця добавка через рік перетворює пакет в труху. Є також чохли для телефонів, посуд та інші матеріали з биоразлагаемого пластика. Правда, для успішного і безпечного розкладання такі подарунки недостатньо викинути в контейнер. Залишки їжі і побутові відходи, які змішуються з еко-пластиком, перетворюють останній в самий звичайний сміття. Для екологічності пластик потрібно здавати в спеціальну переробку – напевно, тому подібні сувеніри ми частіше бачимо на зарубіжних виставках і майже ніколи – на російських.

Багаторазовість – просто використання речей довго і з любов’ю. Багаторазові пляшки для води, нехай навіть і пластикові, допомагають зменшити кількість куплених (і потім викинутих) одноразових пластикових пляшок. Акумулятори зменшують кількість батарейок, а хороший power bank краще бюджетного – тому що він прослужить довше. В рамках цього тренда ми пред’являємо підвищені вимоги до зовнішнього вигляду, тактильним відчуттям, працездатності вироби.

Апсайклінг – вторинне використання речей з новим для них функціоналом. Апсайклінг давно існує в рукоділлі і інтер’єрах, підбирається до моди, і зовсім скоро ми чекаємо його на рекламно-подарунковому ринку. Як приклад: вже існує кілька виробництв посуду з кавової гущі – буде здорово, якщо Starbacks або інші кавові гіганти звернуть увагу на такі подарунки.

Благодійність

Допомагати один одному – це здорово! Однак благодійність в подарунках не так однозначна. Розглянемо приклад: компанія Х замість подарунків відправляє клієнтам благодійні сертифікати з таким текстом: «Ми перевели 1000 гривень від вашого імені в такий-то фонд». Подібні подарунки викликають змішані почуття у одержувачів. Рішення про благодійність не можна нав’язати, людина повинна прийти до нього сам. Як підсумок: кому-то подарунок сподобається, а хтось волів би отримати сувенір для себе коханого.

Гідна альтернатива таким сертифікатам – подарунки, зроблені в інклюзивних майстерень. Найчастіше це дуже красиві штуки: новорічні іграшки, сумки, кераміка, м’які звірятка. Купуючи такі вироби, компанія допомагає фонду, дарує фізичний подарунок і несе в світ найдобріший посил.

Здоровий образ життя

Як і екотренд, здоровий спосіб життя вже давно лідирує як тема для подарунків. Домашній фітнес було особливо актуальним під час карантину, але він не здає свої позиції до сих пір: багато компаній залишилися на удаленке (з наших клієнтів – Альфа-банк, «Якобс», Shell) або перейшли на часткову зайнятість в офісі. Корпоративні подарунки: 9 трендів 2020 року і їх зворотна сторона

ЗОЖі подарунки хороші як для співробітників, так і для клієнтів. Головне тут – вдумливий підхід. Якщо даруєте пляшки, то зверніть увагу на трітан (він не пахне). Краще викреслити гантелі і купити фітнес-гумки. Пов’язки на голову і напульсники – універсальний подарунок і бігунам, і качкам. Для велосипедистів і ЗОЖ-тусовщиків можна подумати над міні-колонками.

Багатофункціональність

Зазвичай в цьому тренді мова йде про поєднання гаджета з іншим подарунком: термос з вбудованою в кришку колонкою, підставка для телефону з бездротовою зарядкою і т. п. Є вдалі приклади таких «гібридів», але підводних каменів теж чимало: як правило, у одержувача вже є окремо колонка і зарядка – і незрозуміло, навіщо йому виріб «два в одному». Крім того, у подібних подарунків досить висока вартість. Висновок: у таких подарунків має бути відмінний дизайн і / або важливий концептуальний посил.

Тренд на обережність

Він з’явився після коронавируса, і я зараз не про маски і антисептики ( «ми мили руки ще до того, як це стало трендом»). Багато відмінних сувенірів роблять з антибактеріального пластику – ручки, пауербанкі, колонки. Є дуже милі гаджети для дезінфекції телефону і офісної дріб’язку: вони виглядають відмінно і можуть стати повноцінним подарунком. Знову повертаються зволожувачі та очищувачі повітря.

Подарунки ручної роботи.

В цілому ми нічого не маємо проти масок і антисептиків: потреба в них збережеться ще довго. Просто зверніть увагу і на інші варіанти «обережних» подарунків: наприклад, антибактеріальні серветки в класних упаковках або мильні пелюстки в красивій і невеликій упаковці, яку можна носити з собою.

Колір

Яскравий, що чіпляє. Найчастіше у компанії в брендбуці прописані кілька кольорів – і ми можемо цим скористатися, коли виготовляємо корпоративні подарунки.

Що потрібно врахувати при використанні цього тренда:

  1. Колір не повинен викликати якусь відому асоціацію.
  2. Колір вимагає мінімалізму, він сам по собі вже яскравий. Не потрібно перевантажувати дизайн зайвими деталями і принтами. Пропонуємо широкий ассортимент модульних фотокартин, серед яких можна підібрати картину до будь-якого дизайну приміщення.
  3. Подарунок у вашому фірмовому кольорі обов’язково вимагає «зовнішньої перевірки». Просто дізнайтеся, як цю ідею сприйме людина НЕ з вашої компанії. Чи підходить цей колір для подарунка широкому колу одержувачів або його зрозуміють і оцінять лише співробітники компанії?

Колаборації з художниками і арт-майстернями

Цей тренд зовсім не новий: згадайте «Чупа-чупс» і Сальвадора Далі, роботи Енді Уорхола і принти братів Чемпен для Louis Vuitton. В останні пару років ми спостерігаємо тренд до колаборації в українських компаніях.

Підводних каменів тут два: по-перше, колаборація повинна бути взаємною і продуманою. Чи достатньо відомий цей художник? Поєднуються його роботи з філософією бренду? Чи виникне магія, якщо скласти продукт і творчість? По-друге, хороший результат колаборації – це практичні і бажані вироби. Часом ми зустрічаємо дуже цікаві ідеї, але їх можна віднести скоріше до фантазійним концепту – в житті вони зовсім не реалізовуються.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn